Gebelik Takibi

Vajende Kaşıntı-Akıntı
11/08/2014
Gebe Kalmadan Önce Ne Yapmalı?
11/08/2014

Gebelik Takibi

Gebe kaldıktan sonra mutlaka düzenli olarak doktor kontrollerine gitmelisiniz. Bu kontroller sizin ve bebeğinizin gebelik sürecince aldığınız risklerin erken tesbitinde ve doktorunuz tarafından bu risklerin yönetiminde en önemli faktördür.

Doktor kontrolüne ne sıklıkla gidilmeli ?

İlk kontrol adet gecikmeniz yaklaşık 1 haftaya ulaştığında yapılması uygundur , bu dönemde vaginal ultasonografide gebelik kesesini kesenin içinde fetal pol olarak bilinen embryonun gelişeceği hücre kümesinin görülmesi gerekir.Aksi durumda gebelik testiniz pozitif ve kese görülmüyorsa ya geç döllenme olmuştur ve kesenin görülmesi birkaç gün sonrasında gerçekleşecektir yada kimyasal bir gebelik veya dış gebelik söz konusu olabilir bu seçeneklerin araştırılması gerekir.Kese görüldükten bir hafta sonra embryoda kalp aktivitesi görülmelidir.Gebeliklerin yaklaşık %15 ‘i ilk 9 hafta içinde büyük organ hataları ve kromozom anomalilerine bağlı olarak kaybedilir bu nedenle sonraki kontrolün 9. hafta civarında yapılması uygundur.Bundan sonraki kontrolleriniz birinci ve 2. trimestr tarama testlerine ( ikili ve dörtlü test ) denk düşecektir.

20-22 hafta arasında 2. düzey ultrasonografi için uygun haftalardır.Bu incelemede özellikle fetal kalp değerlendirilecek , anomali taraması yapılacak ,anne rahmini besleyen damarlardaki kan akımları ölçülecektir.Bu inceleme gebeliğin ilerleyen dönemlerinde gebeliğe bağlı yüksek tansiyonun , bebekte oluşabilecek gelişme gerliğinin ön bilgisini verebilir.

Tarama testleri ve 2. düzey ultrasonografi tamamlandıktan sonra gebelikle birlikte özel bir dahili probleminiz yoksa ( hipertansiyon, diabet vb) ve çoğul gebelik değilseniz 30. haftaya kadar ayada bir kez , 30-36 hafta arasında 2 haftada bir 36-40 hafta arasınada ise haftada bir kez kontrol gerekir.